Skip to main content

Werken in de Horeca

995,-
Australie
tot 12 maanden

Gegarandeerde baan in de
Australische horeca

Het vinden van een baan in Australië kost tijd en doorzettingsvermogen, dus we begrijpen dat deze onzekerheid je laat twijfelen om naar Australië te gaan. Maar het lokale team in Australië zorgt er voor dat je voor vertrek al een baan in de horeca hebt. Op deze manier kun je dus stressvrij je werkvakantie Down Under plannen.

Je kunt twee keer wisselen van baan. Dus begin bijvoorbeeld in Melbourne, reis dan naar Sydney en eindigt je werkavontuur in Brisbane. Op deze manier zie je veel van Australië, terwijl je voor 3 werkgevers in verschillende steden werkt. Daarnaast is Perth ook een gave stad voor het werken in de horeca.

Werken in Australie tijdens je tussenjaar

Het leuke van dit startpakket is, is dat je in een stad naar keuze kunt beginnen. Kies uit Sydney, Melbourne, Brisbane en Perth. Je kunt natuurlijk voor 1 werkgever blijven werken, maar als je meer van Australië wilt ervaren dan heb je de mogelijkheid om in totaal voor 3 werkgevers te werken. En ook hierbij wordt er gegarandeerd een baan in de horeca voor je gevonden.

Werk je liever op een boerderij of paardenranch? Check dan onze andere startpakketten voor het werken en reizen in Australië.

Inclusief

  • Een gegarandeerde baan voor vertrek
  • 3 banen in 12 maanden in verschillende steden
  • Vliegveld ophaalservice
  • 4 overnachtingen in een hostel
  • Australische bankrekening
  • Tax File Number
  • RSA/RSG of Barista cursus (één keuze mogelijk)
  • Simkaart
  • Medicare registratie (indien van toepassing)
  • 24/7 ondersteuning vanuit Australie en Nederland
  • 12 maanden toegang tot een vacaturedatabase

Exclusief

  • Vliegticket
  • Working Holiday visum
  • Accommodatie na die 4 nachten
  • Persoonlijke uitgaven
  • Reisverzekering (werken in het buitenland)

Extra informatie

Startdatums

Klik op deze link voor meer informatie over de startdatums van dit Australië Werken in de Horeca Startpakket.

Werkgebied

Afhankelijk van je wensen en werkervaring wordt er een passende baan in de horeca gevonden. Dit kan bijvoorbeeld zijn in de bediening, de keuken, catering etc.

Vliegveld ophaalservice

Stuur ons een kopie van je vluchtschema, zodat wij je vliegveld ophaalservice kunnen regelen in Sydney, Melbourne, Perth of Brisbane.

Hostel bij aankomst

Je verblijft de eerste 4 nachten in een hostel wat centraal in de stad ligt. Denk aan het Wake Up! Hostel in Sydney of het YHA Hostel in Melbourne. Het is mogelijk om daar je verblijf te verlengen, totdat je een kamer of appartement hebt gevonden in of buiten de stad.

Gegarandeerde banen

  • We garanderen 1 baan voordat je vertrekt. Jij kiest de baan; wij laten het gebeuren!
  • We garanderen nog 2 banen terwijl je in Australië bent
  • Je krijgt een recruiter toegewezen, die je helpt bij het selecteren van een baan

88 dagen regel

Onze partner ter plaatse kan ook een 88 dagen baan voor je regelen. Je moet dan in een bepaald postcode gebied voor 88 dagen achtereenvolgend in de horeca werken, zodat je daarna een tweede Working Holiday visum kan aanvragen. Het is dus mogelijk om je verblijf in Australië met 12 maanden te verlengen.

RSA cursus

De Responsible Service of Alcohol (RSA) is een certificaat dat aan je werkgever bewijst dat je de regels en voorschriften met betrekking tot alcoholgebruik in Australië kent. Het is verplicht als je in de horeca wilt werken of op een andere locatie waar alcohol wordt geschonken.

Garantieregeling

Dit aanbod valt onder de garantie van STO Garant. Je kunt de voorwaarden van deze garantieregeling vinden op de website van STO Garant.

Proces

  • Het team van Oak Travel zorgt voor de aanmelding, aanbetaling en informatie. Je kunt starten in Sydney, Melbourne, Brisbane of Perth.
  • Het lokale team in Australië neemt daarna rechtstreeks contact met je op. Zij vertellen je meer over het proces tot aan vertrek.
  • De klant geeft alle informatie door, zoals onder andere CV, kopie paspoort en Working Holiday visum.
  • Interview klant met het lokale team om te kijken naar je wensen en ervaring.
  • De CV van de klant wordt gepresenteerd aan geschikte werkgevers. Wanneer je binnen 8 weken vertrekt, dan wordt er direct een sollicitatiegesprek georganiseerd met de werkgever(s). Vertrek je buiten die 8 weken na aanmelding, dan wordt er pas 6 tot 8 weken voor vertrek een sollicitatiegesprek ingepland. Als je veel horeca ervaring hebt, dan is het mogelijk dat je buiten die 8 weken voor vertrek al een baan hebt.
  • Zodra het sollicitatiegesprek is afgerond en de opdracht is bevestigd, zal Oak Travel de factuur voor de restantbetaling sturen.
  • Bij volledige betaling ontvangt de klant van zijn werkgever een arbeidsovereenkomst met een bevestigde startdatum.

Saai Papierwerk

Bij aankomst wordt er samen met de recruiter een dag ingepland om al het benodigde papierwerk te regelen, denk onder andere aan je Australische bankrekening, Tax File Number, Medicare (indien gewenst) en een simkaart. Deze dag wordt alleen ingepland als je in Sydney aankomt. Kom je in een andere stad aan, dan wordt dit online geregeld.

Voorwaarden

Je bent tussen de 18 en 31 jaar oud, een teamplayer en leergierig. Daarnaast moet je beschikken over een redelijke kennis van de Engelse taal en een reisverzekering met werelddekking (en werken in het buitenland). Ervaring in de horeca is een pré.

24/7 ondersteuning

Vanaf de startdatum van dit programma heb je 12 maanden recht op ondersteuning. Dit houdt in dat je bij problemen en vragen terecht kunt bij een contactpersoon ter plaatse. Natuurlijk kun je ook terecht bij Oak Travel, maar let wel op het tijdsverschil.

Visum & reisverzekering

Bij het voorbereiden van je tussenjaar in Australië is het belangrijk dat je checkt of je over een goede reisverzekering beschikt. Daarnaast is het verplicht om een Working Holiday visum aan te vragen. Meer informatie kun je op de pagina Reisvoorbereiding Australië vinden.

Stel je vraag aan ons!

"*" geeft vereiste velden aan

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.